czwartek, 25 czerwca 2015

Ciastka kokosowe z amarantusem

Po robieniu mleka kokosowego zostal mi kokos, szkoda wyrzucić, a ja miałam ochotę na jakieś ciastka i tak powstała moja wersja kokosanek. Pierwszy raz nieskromnie napisze, ze moim zdaniem sa idealne.

Kokosanki z amarantusem


Składniki:
Wiorki pozostałe po robieniu mleka kokosowego PRZEPIS NA MLEKO KOKOSOWE,
Niecale pół szklanki amarantusa ekspandowanego (można zamiast tego dodać na przykład płatków owsianych, czy wiecej mąki),
Jedno jajko,
2 płaskie łyżki ksylitolu (lub według uznania substancji słodzącej),
Niecałe pół szklanki mąki (ja użyłam uniwersalnej z schara, bo musze do czegoś ja wykorzystać).

Przygotowanie:
1. Ubijam białko z cukrem.
2. Dodaje żółtko, kokos i amarantus, nadal miksuje.
3. Dodaje tyle mąki by ciasto bylo w miarę zwarte i mieszam dokładnie łyżką.
4. Wykładam na blaszkę wysmarowaną olejem.
5. Piekę 15 min w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem, a później 5 min w temperaturze 170 stopni, również z termoobiegiem.


Będąc na redukcji możemy sobie od czasu do czasu pozwolić na takie ciasteczka jako śniadanie, jednak wszystko z umiarem.
Smacznego! ;)


Post nie jest reklamą produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz