czwartek, 25 czerwca 2015

Jak zrobić mleko kokosowe w domu?

Szczerze nie wiedziałam, ze mleko kokosowe można zrobić w domu. Ale poczytałam trochę i jest to tak tanie i tak banalne, że nie mogłam nie spróbować, oczywiście trochę po swojemu. ;)
Kocham mleko krowie, jednak postanowiłam, ze dzięki mojemu odkryciu domowego sposobu na kokosowy, raczej odstawie je całkowicie ;)


Domowe mleko kokosowe



Składniki:
Ok 80g wiórków kokosowych,
Ok. 600 ml wody.

To ile użyjecie wody i kokosa zależy od tego, jakie chcecie uzyskać mleko i ile go ma być.  Ja podaję swoje proporcje.

Przygotowanie:
1. Wiórki zalewam ciepła, przygotowaną wodą, najlepiej na noc.
2. Wlewam je do kielicha miksera lub blendera i miksuję przez dłuższa chwilę na najwyższych obrotach.
3. Mleko przelewam do dzbanka, oddzielając dokladnie wiorki od wody (ja to robię na drobnym sitku, możecie użyć nawet gazy).
4. Pozostałe wiorki zalewam odrobiną powstałego mleka i znowu miksuje, znowu odcedzam i jeszcze raz powtarzam całą czynność.

Przepis jest bazą, możecie dodawać do mleka orzechów, ziół, cukru...
Ja podczas trzeciego miksowania dodaje łyżkę ksylitolu, a raz dodałam świeżej melisy. Pychota <3

Po jakimś czasie na mleku na górze utworzy coś na wzór skietanki, czyli ta gęsta część mleka ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz