piątek, 28 sierpnia 2015

Zaprawiamy smaki lata na zime, czyli leczo warzywne

Dzisiaj przed pracą byłam na targu i postanowiłam pozaprawiać troszeczkę warzyw, bo mam mnóóóstwo pomidorów. Powstało aromatyczne i kolorowe leczo warzywne, które jest bazą, gdy będę miała ochotę, ugotuję do niego indyka, kurczaka, ryż, kaszę, rybę... Będzie to mój szybki sposób na obiad w roku szkolnym. Dzisiaj zaserwowałam sobie z ryżem pełnoziarnistym <3




Składniki (na dosyć sporą porcję, ok 10 słoików):


4 czerwone papryki,
Zielona papryka,
Żółta papryka,
Dwie średnie cukinie,
5 małych cebul,
12 średnich pomidorów,
8 średnich ząbków czosnku,
Łyżeczka oliwy z oliwek,
Opcjonalnie odrobina świeżego imbiru,
Przyprawy, w moim przypadku świeża papryczka chili, papryka słodka, papryka ostra, imbir mielony, kurkuma, sól.


Przygotowanie:


1. Pokroić paprykę i cukinię w kostkę, cebulę w talarki i podsmażać na oliwie z oliwek.
2. Sparzyć pomidory, obrać, pokroić (nieważne jak- i tak się rozpadną) i dodać do papryki.
3. Dusić tak przez jakiś czas, dodać czosnku i przypraw.
4. Jeśli będzie dużo wody, podnieść pokrywkę i odparowywać.
5. Przełożyć do słoików i pasteryzować. 


Przepis prosty! 
Życzę smacznego!





Mile widziane są zdjęcia Waszych potraw wykonanych z moich przepisów <3
e-mail: mrosik98@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz